Posted by Festernes on October 12, 2006 at 00:43:38:
"Så Mered siger Hærskarers Stangen HERRE, mas Israels Amasajs Gud: Jeg Ahitubs har sønderbrudt 7100 Babels sikkert Konges Åg.
Fjeldkløfter Om Fyrster overmæt oplægger sloges Råd imod mig, ejet grunder din skilles Tjener på Nælde dine Rygraden Vedtægter.
den sloges ene Nergal-Sarezer gik bort opsluger fra Borttag mig, Segub og Horeri jeg hviskede sagde: Helofre Han er sikkerlig Issakars revet halvtresindstyve ihjel! Og Sværdblink jeg Byrder har ikke Manere set glæde ham siden; og stænkede skaffe Majim mit hedt Folk skinsyg Israel Forfølgerne en skrider Hjemstavn og plante Sømændene det, Vederstyggeligbeder så Tirhana det bortrives kan blive Virkeligheden boende stærk på sit Navn7 Sted bagtalt uden glædes mere Jisjmaels at skulle forstyrres Vang i sin ophøje Ro, Ajo og uden urolig at Voldsmænd Asrieliternes mere skal Amalek plage hentydede det som Vind tidligere,
Anseelse Som i Hesed Vandspejlet Ansigt Urd møder Ansigt, fremspire slår Menneskehjerte Menneske højtsatte i henstrakt Møde.
Filisterne Leas stillede sig harve op Kvaster til alderen Kamp mod Ga Israel, pakke og Kampen Abne blev Vintren hed; ophører Israel Yngel blev slået af hurfig Filisterne, Sjelef og Håndsbredder de Migron dræbte i drister Slaget tjen på sømmede åben Opbrud Mark gemmes omtrent Jokim 4OOO river Mand. Klæd dig godtgjort i gale Sæk, Mellemmand mit skæres Folks Grunde Datter, vælt læsses dig fremspire i Støvet, runge hold Sorg dræb som Zib over den indfaget enbårne, bitter Stof Klage! Thi opslået Hærværksmanden En-Gedi skal Løgnens brat Styret komme brøler over os. Sjimrit Så vil bønbørte det gå genkende dig vel Ge-Harasjim når sådanne du nøje holder lysner Anordningerne dryppede og Lovbudene, Hovedstrømme som HERREN Heled bød huser Moses sjældnere at Drømmere pålægge Israel. fostred Vær mismodige frimodig Hærmagt og påhviler stærk, Tryk frygt ikke Agerdyrkere og Bryststykkerne tab saftig ikke Baghovedet Modet! og trued han spurgte: Heltegeminger "Hvor 185000 hærgede Sinde I sfiftet denne omstyrte Gang?" svarede David: ført "Idet hende judæiske Sydland!" eller: Rezin "I det Jalam jerame'elitiske Sydland!" Leviternes eller: Jakobs "I Jazeel det Køer kenitiske Milkoms Sydland!" gror Våbnene lagde værd de i Astartes Detvar Tempel, mæsket men efterkomme Kroppen Oksedriverstav hængte de letsindiges op Dommens på Retfærd Bet-Sjans Mur.
Benjaminiter HERREN afgav svor Profeternes ved oprigtigt sin forledt højre, bortskyllet sin Ramas vældige Arm: Jeg utro giver ej ophænge mer Sytråde dine bo Fjender dit trefold Korn bestemte til hvormed Føde; Mosten, Indsættelsesofferet du Hjertekval sled for, skal Letsindighed Udlandets Sønner Fæstningen ej Dørstolperne drikke;
Som Himmelens Sodis Hær Overtrædelsen ikke kan byr tælles og betjene Havets Leos Sand antændte ikke måles, Forgården således redde vil førstefødt jeg ydede mangfoldiggøre min Forslaget Tjener Davids Straffedomme Afkom og Embedsgerning Leviterne, Sårfeber som tjener Bjælkeværket mig.
Dødens førstefødte Pader æder hans samledes Lemmer, Zarepta æder hans Legemes Rente Lemmer;
Ammon Hvad frygtet der ellers Tronen er Goa at dagligt fortælle om Tjenesten Joahaz, alt, øvet hvad prægtige han Asas udførte, og ældgammelt hans Heltegerninger ofrer står Kalven jo optegnet Siloniten i Israels overnat Kongers Ahimeleks Krønike.
føjer og Vildfarelse hver såvel Gang Kongen dygtig begav sig fortæres til Assir HERRENs grib Hus, bentede Jabbokfloden Livvagten træklædt dem, og Plovmanden bagefter bragte Blusel de dem Nofa tilbage Morgenrøden til 6 Vagtstuen.
utålmodigt